Dieta grupei sanguine 0

Persoanele cu grupa sanguina O se simt mai bine cu regim de exercitii fizice intense, respectiv consumand proteine animale. Tractul digestiv al persoanelor cu grupa sanguina O pastreaza memoria vremurile stravechi. Alimentatia hiperproteica a vanator-culegatorului si enormele solicitari fizice exercitate asupra organismului primilor oameni cu grupa sanguina O ii mentineau probabil pe majoritatea dintre ei intr-o moderata stare de cetoza – stare in care metabolismul se modifica. Cetoza este rezultatul unei alimentatii hiperproteice, hiperlipidice, care include o cantitate foarte mica de glucide. Organismul metabolizeaza proteinele si lipidele, transformandu-le in cetone, care sunt folosite in loc de glucide in incercarea de a mentine stabil nielul glicemiei. Combinatia intre cetoza, aport caloric insuficient si activitate fizica constanta ducea la constituirea unei abile si josnice masini de vanatoare – cheia supravietuirii rasei umane.
Recomandarile legate de alimentatie in ziua de astazi descurajeaza in general consumul excesiv de proteine animale deoarece grasimile saturate s-au dovedit a fi un factor de risc in cazul afectiunilor cardiace si a cancerului. Desigur, cea mai mare parte a carnii consumate in prezent este injectata cu grasimi si deteriorata de folosirea fara discernamant a hormonilor si antibioticelor. Sintagma “Esti ceea ce mananci” poate avea un inteles amenintator atunci cand este vorba de aportul de carine din epoca moderna.
Din fericire, carnea nepoluata devine din ce in ce mai accesibila. Succesul dietei grupei sanguine O depinde de utilizarea carnurilor slabe, fara adais de chimicale, a carni de pasare si de peste.
Persoanele cu grupa sanguina O nu considera, precum o fac majoritatea indivizilor din celelalte grupe sanguine, produsele lactate si cerealele ca fiind atractive, deoarece sistemul lor digestiv nu s-a adaptat inca pe deplin la ele. Aceste alimente nu au devenit materii prime in ale alimentatiei decat mult mai tarziu, in cursul evolutiei noastre.

Factorul de scadere in greutate

Urmand dieta grupei sanguine O, veti scadea initial in greutate prin reducerea consumului de cereale, paine, legume si fasole. Factorul principal de crestere in greutate pentru persoanele cu grupa sanguina O este glutenul, care se gaseste in germenii si in toate produsele de grau. Acesta actioneaza asupra metabolismului realizand exact opusul starii de cetoza. In loc sa va mentina supli si intr-o stare hiperenergetica, lectinele din gluten inhibia metabolizarea insulinei, interferand cu utilizarea eficienta a caloriilor, pentru obtinerea de energie. Consumul glutenului este similar cu alimentarea masinii dumneavoastra cu o benzina cu cifra octanica neadecvata. In loc sa alimenteze motorul, infunda mecanismul (intr-o mai mica masura, porumbul are acelasi efect, desi nu are o influenta atat de mare ca si graul in a grabi cresterea in greutate a persoanelor cu grupa sanguina O).
Mai exista si alti factori care contribuie la cresterea in greutate a persoanelor cu grupa sanguina O. Astfel, anumite tipuri de fasole si legume, mai ales lintea si fasolea care contin lectine care se depun in tesuturile musculare, facandu-le mai alcaline si mai putin “incarcate” pentru activitate fizica. Persoanele cu grupa sanguina O sunt mai suple cand tesuturile musculare se gasesc intr-o stare usoara de acidoza metabolica. In aceasta stare, caloriile sunt utilizate mai rapid. Inainte de a trage concluzii generale despre alte grupe sanguina, amintiti-va ca fiecare grupa sanguina are un set mic de factori. Acidoza metabolica nu este buna pentru toata lumea.
Un al treliea factor in cresterea in greutate a celor cu grupa sanguina O este legat de reglarea tiroidana. Persoanele cu grupa sanguina O au tendinta sa se prezinte niveluri scazute ale hormonilor tiroideni. Aceasta stare, numita hipotiroidism, se produce deoarece persoanele cu grupa sanguina O nu produc suficient iod – un element chimic al carui scop este producerea de hormoni tiroideni. Simptomele hipotiroidismului includ cresterea in greutate, retentia de lichide, scaderea masei musculare si oboseala.
Pe langa moderarea ratiilor alimentare si alegerea produselor carnate slabe, penru a obtine un control eficient al greutatii, persoanele cu grupa sanguina O trebuie sa puna accent pe anumite alimente pentru efectele lor benefice si sa evite altele pentru efectele lor nefavorabile. Iata un ghid de utilizare rapida:

Alimente care favorizeaza cresterea in greutate

GLUTENUL DIN GRAU – afecteaza eficienta insulinei, incetineste metabolizarea
PORUMBUL – afecteaza eficienta insulinei, incetineste metabolizarea
FASOLEA MARE – afecteaza utilizarea caloriilor
FASOLEA NAVY – afecteaza utilizarea caloriilor
LINTEA – inhiba metabolismul adecvat al substantelor nutritive
VARZA – inhiba hormonul tiroidan
VARZA DE BRUXELLES – inhiba hormonul tiroidan
CONOPIDA – inhiba hormonul tiroidan
MUSARUL – inhiba productia tiroidan

Alimente care favorizeaza scaderea in greutate

VARECUL – contine iod, creste productia de hormon tiroidian
HRANA MARINA – contine iod, creste productia de hormon tiroidian
SAREA IODATA – contine iod, creste productia de hormon tiroidian
FICATUL – sursa de vitamina B favorizeaza metabolismul eficientM
CARNEA ROSIE – favorizeaza metabolismul eficient
NAPUL, SPANACUL, BROCCOLI – favorizeaza metabolismul eficient

Produse din carne si carne de pasare

Consumati cat de des doriti carne slaba de vita, miel, curcan, pui, precum speciile de peste recomandate. Cu cat slujba dvs este mai stresanta sau programul de exercitii fizice mai solicitant, cu atat mai ridicata este calitatea proteinelor pe care trebuie sa le consumati.
Persoanele cu grupa sanguina O pot digera si metaboliza eficient produsele din carne, deoarece ele tind sa aiba un continut mai eficint de acid gastric. Aceasta a fost componenta esentiala in supravietuirii primilor oameni cu grupa sanguina O. Totusi, trebuie sa fiti prudenti in a va echilibra aportul de proteine: cele provenite din carne cu cele vegetale si fructe adecvate, pentru a evita hiperaciditatea, care poate cauza ulcere si gastrite.

Deosebit de benefice

VITA, INIMA, OAIE, VITA TOCATA, MIEL, VITEL, BIVOL, FICAT CAPRIOARA

Neutre:
Pui, potrniche, curcan, gaini de Cornwall, fazan, prepelita, rata, iepure

De evitat:
Costita, sunca, gasca, porc.

Alimente marine

Alimentele marine, o alta sursa de proteine animale, din punctul de vedere al concentratiei, sunt cele mai potrivite pentru persoane cu grupa sanguina O de descendenta asiatica si euro-asiatica deoarece alimentele marine au fost o materie prima pentru alimentatia stramosilor ce traiau pe malul marii.

Deosebit de benefice

BLUEFISH, PASTRAV CURCUBEU, BIBAN DUNGAT, COD, PASTRAV, PESTE SABIE, HAKE, RED SNAPPER, TILEFISH, HALIBUT, SNAPPER, BIBAN ALB, HERING, SARDINA, BIBAN GALBEN, MACROU, SCRUMBIE, YELLOWTAIL, STIUCA, CALCAN RAPITOR, PESTE CU CARNE ALBA, SOMON, STURION.

Neutre:
Abalone, calcan cenusiu, scoici, albacore (ton), grouper, biban de mare, ansoa, egrefin, pastrav marin, morun alb, homar, rechin, biban cu branhii albastre, mahimahi, creveti, crap, monkfish, biban argintiu, moluste, midii, barbun (epernus), crab, biban oceanic, mele, rac cu platosa, stridii, calmar, tipar, stiuca, broasca testoasa, platica, porgy, weakfish, broasca, sailfish.

De evitat:
Baracuda, hering (in saramura), somn, lox (somon afumat), caviar, caracatita, scoici de mare.

Poduse lactate si oua

Persoanele cu grupa sanguina O trebuie sa reduca drastic folosirea produselor lactate. Organismul lor este inadecvat pentru metabolizarea corespunzatoare a acestora. In cazul acestei grupe nu exista produse lactate deosebit de benefice.

Neutre:
Unt, mozarella, branza farmer, branza de soia, branza de feta, lapte de soia, branza de capra.

De evitat:
Branza americana, blue cheese, branza de brie, lapte batut, camembert, cazeina, branza cheddar, branza colby, branza de vaci (presata), branza topita, branza munster, branza olandeza, edam, branza emmenthal, lapte de capra, branza gouda, branza guyere, inghetata, branza jarlsburg, kefir, branza de munster, parmezan, branza provolone, branza neufchatel, ricotta, lapte ecremat cu 2%, string cheese, schweitzer, zer, lapte integral, iaurt (toate varietatile).

Uleiuri si grasimi

Persoanele cu grupa sanguina O reactioneaza bine la uleiuri.Acestea pot fi o sursa nutritiva importanta si pot ajuta digestia.Veti creste valorea lor in organism daca va limitati la utilizatorii uleiurilor monosaturate, cum ar fi uleiul de masline si uleiul de in. Aceste uleiuri au efecte pozitive asupra inimii si arterelor si pot ajunge la reducerea colesterolui sanguin.

Deosebit de puternice:
ULEIURI DE IN, ULEIURI DE MASLINE

Neutre:
Ulei de Canola, ulei din ficat de cod, ulei de susan

De evitat:
Ulei de porumb, ulei de arahide, ulei de seminte de bumbac, ulei de sofran

Nuci si seminte

Deosebit de benefice:
SEMINTE DE DOVLEAC, NUCI

Neutre:
Migdale, unt de migdale, castane, alune, nuci americane, macadamia, nuci de pecan, pignola (pin) unt de susan (tahini), seminte de susan, unt de floarea soarelui, seminte de floarea soarelui

De evitat:
Nuci braziliene, nuci de mahon (acaju), litchi, arahide, unt de masline, fistic, seminte de mac

Legume

Deosebit de benefice:
ANGHINARE DOMESTICA, ANGHINARE DE JERUSALIM, FRUNZE DE SFECLA, CICOARE, VERDETURI, COLLARD, PAPADIE, USTUROI, HREAN, BROCCOLI, GULIE, LAPTUCA, OKRA, CEAPA ROSIE, CEAPA SPANIOLA, NAP, ALGE

Neutre:
Arugula, sparanghel, muguri de bambus, sfecla, bok choy, chimen, morcovi, telina, asmatui, coriandru, castravete, ridichi daikon, marar, andive, chimen dulce, ferigi fiddlehead, ghimberi, laptuci bibb, laptuci de boston, laptuci iceberg, laptuci mesclun, fasole lima, ciuperci abalone, ciuperci enoki, ciuperci portobello, ciuperci tree oyster, masline verzi, ceapa verde, ardei verzi, ardei jalapon, ardei galbeni, radicchio, ridichi, rappini, nap suedez, praz salote, mazare de zapada, muguri de mung, muguri de ridiche, dovlecel (toate tipurile), tempeh, tofu, rosii, castane de apa, macris de balta, toate tipurile de ingama, zucchini

De evitat:
Avocado, varza chinezeasca, varza rosie, varza alba, conopida, porumb alb, porumb galben, vinete, ciupercu domestice, ciuperci shiitake, mustar, masline negre, masline grecesti, masline spaniole, cartofi rosii, cartofi albi, muguri de lucerna, varza de bruxelles

Fructe

Deosebit de benefice:
SMOCHINE USCATE, SMOCHINE PROASPETE, PRUNE NEGRE, PRUNE VERZI, PRUNE ROSII, PRUNE USCATE

Neutre:
Mere, caise, banane, afine, boysenberries, cirese, merisor, stafide negre, stafide rosii, curmale rosii, boabe de soc, agrise, grapefruit. struguri negri, struguri concord, struguri verzi, struguri rosii, guave, kiwi, kumquat, lamai, fructe de tei, loganberries, mango, pepene canang, pepena casaba, pepene crenshaw, pepene de craciun, pepene turkestan, lubenita, pepene spaniol, nectarine, papaya, piersici, pere, curmale jaoponeze, ananas, rodii, prickly pear, stafide, zmeura, carambola

De evitat:
Mure, nuci de cocos, pepene cantalup, pepene de ambrozie, portocale, banane, rubara, capsune, mandarine

Sucuri si lichide

Deosebit de benefice:
CIRESE NEGRE, ANANAS, PRUNE USCATE

Neutre:
Caisa, morcov, telina, merisor, strugure, grapefruit, papaya, zeama de rosii (cu lamaie), suc de legume, castravete

De evitat:
Mar, cidru de mere, varza, portocala

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: